RSS Flöde

Paying forward – en RAK i bloggvärlden

Jag läste en så bra grej på Supermammans matblogg idag. ”Pay it forward”. En typ av RAK – Random Act of Kindness. Sån’t gillar jag, så jag hoppar på med en gång.

Jag vill att tre personer, som helst har egen blogg, kommenterar detta inlägg. Dessa tre kommer att få en present av mig under våren. Exakt vad det blir är en överraskning. Kanske nåt hemlagat, kanske nåt pysslat. Kanske nåt jag köper. Men det kommer ha nån form av köksanknyning iallafall. Kort sagt, en överraskning! Kravet på motprestation är enkelt. Gör samma för nån annan, på din blogg. Om du inte har en blogg men vill vara med ändå, gör samma sak på fäjsbåck eller nåt annat socialt ställe. Länka till oss på Trollcaféet med.

Men varför göra så här? Tja, det är ett sätt att locka läsare. De som länkar oss ger ju förhoppningsvis Trollcaféet nya läsare. Men det är även väldigt trevligt att ge bort gåvor. Och att få! Att ge nåt till en främling är ett sätt att få en ny vän. Dessutom är jag nyfiken på vilka som läser här, så kommentarer är alltid skoj att få.

Hoppas ni hänger med!

»

  1. Det här är ju klart att jag vill vara med på, vilken kul idé! :-D Lägger upp detsamma på min blogg då :-)

    Svara
  2. Nu har jag lagt ut en länk på fejsboken till din blogg, får se om den genererar några nya besökare.

    Svara
  3. Åh vad smart att lägga till att man kan välja annat socialt ställe.
    vad kul att du hängde på. Glöm inte att skicka mig din adress, min mail finns i min blogg.
    Kram Lena från make a head food

    Svara

Kommentera

