RSS Flöde

Ny bakbok om bröd

Trollmamma var på stan på lunchrasten idag. Hamnade på en bokhandel, inte så ovanligt. Och som vanligt hamnade jag framför hyllan med kokböcker. Det finns så mycket skojiga och fina böcker där. Många jag vill ha, många jag bara skulle vilja bläddra i för att det är så fina bilder. Men så hittade jag en bok jag bara föll för. Stora fina bilder, bra tydliga beskrivningar på hur man gör. Recept och fakta. Allt jag behöver. Så nu ska jag ge mig på att baka bröd. Våga mig på en jäsdeg. Det går framåt… brödbok

»

  1. Visst är det svårt att motstå alla fina kokböcker som man bara ”måste” ha. Vi fick för oss att ha köpstopp på kokböcker ett tag men insåg ganska snabbt att det var lönlöst…

    Svara
    • Jaa, det är hopplöst att stå emot. Tycker jag har låtit bli att handla länge nu, men nu kändes det relevant att köpa lite ”äkta” referensmaterial. Och snart är det bokrea… :D

      Svara

Kommentera

