RSS Flöde

Köpa ny elvisp

Igår la min gamla trogna elvisp av. Nåja, den har varit med 15+ år, så det får väl va okej. Har mest använt den till att vispa grädde, eftersom allt annat görs i assistenten. Men, nu skulle jag baka muffins och assistenten var inte diskad. Tidsbrist sa ”ta elvispen” men… För att göra en lång historia lite kortare så fick stortrollet akutdiska assistentskålen åt mig. Elvispen tackade för sig. Visparna lossnade och drev inte alls runt längre och den blev vääääldigt varm. Nästa hållplats: elskrotslådan!

Så nu vill jag ha en ny elvisp. Som gärna får vara tystare än sin föregångare. Och stark. Och ha många olika hastigheter. Eller iallafall mer än två. På den gamla tror jag visparna gick lika fort oavsett läge, den bara lät mer enveten på högre läge. Jag funderar på om jag vill ha en visp med stativ, men den ska ändå vara löstagbar. Hellre en helt handhållen än en som är svår att ta från stativet. Mest kommer den användas till att vispa grädde, eller kanske äggvitor, men det kan va bra att kunna svoscha runt i grytor och sånt med. Degkrokar känns ganska oväsentligt. Jag har ju assistenten till allt sånt.

Om nån har förslag på vad jag ska köpa så berätta gärna! Även om det är nåt som avråds från. Bättre att få veta vad som är dåligt än att upptäcka det själv.

»

  1. Världens bästa muffinsrecept med eller utan fyllning : ) kramar Sofia

    Svara
  2. VI har också precis köpt en ny elvisp efter att den gamla trotjänaren lagt av. Vi satsade på en Bosch Clever mixx, mest för att den hade rätt stark motor på 300 W och för att den inte var så tung. Vi har haft den några veckor nu och är väldigt nöjda, finns några olika hastigheter och en pulsknapp.

    Lycka till

    Svara

Kommentera

