RSS Flöde

Trollpresentationer

Postat den

Bloggen om Trollcaféet växer till sig. Vi har passerat 100 inlägg, det här är faktiskt det etthundraandra inlägget! Känns fortfarande som vi är ganska nya på det hela. Men det är kanske på tiden att vi presenterar oss lite. Trollfamiljen som ligger bakom caféet kanske ni läsare vill veta mer om?

Först ut är stortrollet som går i tredje klass.
Hej, jag är stortrollet.
Jag är en tjej som gillar att läsa mycket. Jag gossar gärna med katterna Lurva och Buskatten. Det är också roligt att busa med Buskatten. Jag rider Islandshästar därför att de är gosiga och roliga att rida. I att rida ingår också rykta hästarna, det är en av de roligaste sakerna. Det roligaste är att galoppera på terrängbanan på min favorithäst.
En gång i veckan spelar jag saxofon. Det är roligt att spela på lektionen men tråkigt att behöva träna på läxor.
Min uppgift i Trollcaféet är att hjälpa till i bakningen. Jag hjälper till med att ta kort på det vi bakar. Jag tar fram bunkar, skedar, mått mm. Jag måste också låna ut min kamera till mamma.

Lilltrollet går i ettan och skriver så här om sig själv:
Hej!
Jag gillar att gosa och dansa.
Min uppgift i trollcaféet är att ta fram saker.

Trollfar var först inte så sugen på att skriva nån presentation, men efter ett tag så:
Lunkar omkring i bakgrunden av caféet, ofta med kamera i handen. Huvudsaklig cafésyssla är just fotografering, något som dock även utförs av övriga i familjen. Absolut inte främmande för matlagning, men i caférätterna sällan mer än en hjälpande hand.

Trollmamma är den som skriver mest här.
Hej, Trollmamma här.
En antagligen ganska typisk mamma som tycker om att skriva. Har börjat lära mig gilla att laga mat och baka på senare tid, det var inte alls min grej förr. Är egentligen mest förtjust i teknik. Rider islandshästar ihop med stortrollet. Simmar och tränar när jag har tid, älskar att dansa bugg. Njuter av ensamma mornar i fred.
I Trollcafeet är det jag som gör det mesta. På bloggen skriver jag, i köket är det oftast jag som härjar runt. Ivrigt påhejad av resten av familjen för det mesta.

I familjen finns även två katter som förhoppningsvis inte bidrar i maten, även om de är väldigt nyfikna.

Kommentera

