RSS Flöde

Månadsstatus

Augusti är över och så här har vi det:

Stortrollet:
Just nu läser jag:  Heartland För våra drömmars skull av Lauren Brooke.

Just nu lyssnar jag på: Lilltrollet som spelar cello, En bro av gemenskap, Lyssna till ditt hjärta, Evighet, Vem är det du vill ha.

Just nu pysslar jag med: Hästarna och piptrollet.

Just nu ser jag fram mot: G:son in consert med musikskolan.

Lilltrollet:
Just nu läser jag: serie-tidningar

Just nu lyssnar jag på: cellon

Just nu pysslar jag med: soltrollet & piptrollet

Just nu ser jag fram mot: nästa ridlektion & min födelsedag

Trollfar:
Just nu läser jag: Greven av Monte Christo (Le Comte de Monte-Cristo) – Alexandre Dumas, Ulysses – James Joyce

Just nu lyssnar jag på: Blixa Bargeld

Just nu pysslar jag med: Vardagen

Just nu ser jag fram mot: Befinner mig mest i nuet.

Trollmor:
Just nu läser jag: Har just plöjt genom ”Shadows in flight” (Orson Scott Card) och ”Till offer åt Molok” (Åsa Larsson). Vet inte vad jag ska ge mig på härnäst…

Just nu lyssnar jag på: Trollens spelläxor, de är sååå duktiga!

Just nu pysslar jag med: Försöker ta mig genom vardagen

Just nu ser jag fram mot: Lönesamtal på måndag (hoppas det är nåt att se fram mot iaf)

»

  1. oj oj, det var ingen slöläsning trollfar ägnar sig åt. minns när jag läste litteraturvetenskap och vi skulle läsa hela ulysses på två dagar, så jag satt uppe hela nätterna och läste och läste och svor över hur tusan de kunde tro att vi skulle kunna hinna med det… men jag klarade det! sen visade det sig att jag inte tittat ordentligt på litteraturlistan för vi skulle bara läsa de två första och två sista kapitlen…

    Svara
  2. Ulysses var semesterbok förra sommaren, men blev av någon anledning inte klar. Tog upp den nu igen, men att parallelläsa med Monte-Christo fungerade inget vidare.

    Vet inte varför det är så trögt att ta sig igenom Ulysses. A Portrait of the Artist as a Young Man var lite av en bladvändare, och Dubliners hanterbar. Kanske har man för många gånger hört att den ska vara svårläst och undermedvetet påverkas.
    Till viss del kan det vara för att jag konstant konsulterar Dublinkarta och ordbok.

    Att läsa den på två dagar är en riktig prestation, att dessutom ta till sig något är smått otroligt. (;

    Rekommenderar för övrigt Frank Delaneys podcast Re: Joyce.

    Svara
  3. Hej hoppas att allt är bra med er?! Jag ser så fram emot att byta jobb, det har varit riktigt kämpigt ett bra tag, så jag njuter av vetskapen att jag ska vidare. Om två veckor im åker jag, barnen och mamma/mormor till Rhodos : ) som jag längtar : ) kram Sofia

    Svara

Kommentera

