RSS Flöde

Fem frågor och svar

Vi har fått en utmaning från vår kära vän på Bak Bok Mat, en av Trollmammas favvobloggar! Självklart hakar vi på!

Vem inspirerade/uppmuntrade er att börja blogga?
Trollmamma svarar: Allt började när jag viktrasade genom att räkna kalorier. -30kg på 7 mån. Jag letade efter recept med näringsvärden uträknade. Men ville ha per 100g, inte per portion. Portions-storlek är så svårbedömt. Eftersom jag inget sådant hittade bestämde jag mig för att starta en blogg med detta själv. I samma veva började jag läsa andra matbloggar och hittade massor inspiration från andra bra bloggar. Ingen nämnd – ingen glömd.

Hur väljer ni ämnen att blogga om?
Trollmamma svarar: Vi bloggar om mat vi lagar och godsaker vi bakar. Så enkelt är det. Ja, och då o då om våra djur och annat viktigt.

Var vet de flesta inte om er?
Vilka vi är på riktigt. Några av våra läsare känner oss såklart, men vi försöker vara ganska anonyma. Detta för att behålla privatlivet för sig och blogglivet för sig.

Vilka tre ord beskriver er stil bäst?
Pratsam, chili och experimentell

Vad tycker ni om att göra när ni inte bloggar?
Trollmamma: Rida, läsa, dansa, simma. Och baka bröd!
Trollpappa: Dagens mani…
Stortroll: Skriver på Barnens iFokus, leker med piptrollet, spelar dator mm.
Lilltroll: Balett, gosa och rida

Nu återstår sista punkten: Utmana andra att svara!
Min bästa simmarkompis på Sockersött är såklart självskriven. Sen skulle jag gärna se vad vår nya bekantskap Enligt Ellen gör av de här frågorna. PiiaK blir mitt tredje val, en go’ tjej. Men, alla andra får såklart haka på som vill!

»

  1. Tusen tack för den fina komplimangen, och för att du ville svara på frågorna. Visste inte att du var intresserad av dans! Vad dansar du för något?

    Svara
    • Mestadels vanlig bugg och foxtrot, men gillar även showdans. Blir bara så sällan man får chansen till sånt. Zumba kan väl knappt kallas dans, men det är dansig träning o det gillar jag. =)

      Svara
  2. Vad kul att få lära känna dig mer! Kram Sofia

    Svara

Kommentera

