RSS Flöde

Bullar för brö’n

Postat den

Ja, jag vet, det var kanelbullens dag igår. Ja, jag åt på tok för många.

Men, det är gott. Och det är gott alla dagar. o det är rätt gott att bjuda nån man tycker om på kanelbullar. Kan det sen GÖRA gott för nån annan oxo, då är det extra bra! Därför skickade jag ett Bullogram till kära kompisen Kasakitis häromdagen.

Bullogram är en jättebra grej. Man anger mobilnumret till nån som borde få en bulle, knappar in sitt VISA- eller MasterCard-nummer och vips så har din kompis fått ett SMS med en kanelbullekod som h*n tar med sig till en viss kiosk och hämtar en kanelbulle. Och samtidigt dras det 25:- från ditt kort. Inte mer än de flesta kan leva med att bli av med. Och det bästa med det hela, av dessa 25:- går 10 pix till Rosa-Bandet-kampanjen. Och bullen som din polare hämtar ut har rosa pärlsocker.

Det här är lysande! Alla människor är antagligen max tre klick ifrån nån som drabbats av cancer på ett eller annat vis. Jag vet att på tok för många av mina närmaste vänner har drabbats i nära relationer. Det suger! Verkligen! Så tjugofem spänn för att bjussa på en bulle o göra en liten insats, det är närmast fjuttigt. Jag borde skicka fler Bullogram med en gång! Men, det borde du som läser med göra. Så häng på nu, vi snackar om bullar för brö’n här. Det är inte svårare än så.

Sen är det ju bättre att låta nån annan få det rosa pärlsockret, om du som jag har lite svårt för just den färgen.

Kommentera

