RSS Flöde

Bloggkärlek

Det är höst och grått och trist. Men det finns MASSOR fina bloggar som ändå sprider solsken och värme. På tiden att jag återigen uppmärksammar några av mina favoriter. Idén kommer från Sockerrus som själv sprider mycket glädje i våra cyberkök.

Blog-Love-Länka-Vidare-560x315Här är nu ett gäng av mina älsklingsbloggar. En del av dem har säkert länkats här förut, några är nya. Men gemensamt har de att jag tycker om att läsa deras inlägg. O hör o häpna, alla är inte ens matrelaterade!

Åsa Rott – Åsa var ridlärare när jag lärde känna SolTrollet. Det var faktiskt Åsa som uppmuntrade mig till att börja som medryttare på den lilla märren och som senare stöttade mig med bra argument när jag ville köpa hästen. Åsa skriver massor om sina hästar och sitt jobb som hovslagare, och det är jättekul att läsa.

BakBokMat – En blogg om mina favoritämnen, mat och böcker! Har hittat många spännande tips här. Lättläst men intressant blogg, bra språk och jag känner igen mig i mycket. Känns som en nära vän, fastän vi inte träffats.

Bara riktig mat – Det här är en underbart nördig blogg. Nördig på så vis att killen är grymt kunnig om det han skriver om. Jag tycker det är så festligt med kemi-aspekten i matlagning, det är inte bara att maten ska SE bra ut. Det här är bloggen jag nominerade till matbloggpriset.

Dalmatian mom – Har inget med prickiga vovvar att göra, istället är det uppfriskande recept på mejerivaror man gör själv och annorlunda mat från Kroatien. Det är mycket härifrån som står på att-göra-listan i Trollköket.

Enligt Ellen – Ellen är en grymt charmig och trevlig tjej jag träffade på en fest hon gemensam kompis i somras. Hon skriver väldigt bra och kul om att vara ponnymorsa och att åka rollerderby och allt däremellan.

Erikas funderingar – En av de många (ca 300) matbloggarna jag följer och som alltid levererar. Rejäl mat blandad med spännande nyheter och lite funderingar över livet. Lite så där som jag försöker vara men inte alltid når fram till.

Fröken Ekoreko – En blogg som lever som den lär. EkoReko var ordet. Jag erkänner att jag är lite av miljö-mupp-wannabe som inte når hela vägen eller ens i närheten. Jag är den där som tycker skolans veckobrev ska vara digitalt för att spara träd, men sen skriver jag själv ut recept från nätet själv, när jag gott kunde använda datorn istället. Sån är inte Fröken Ekoreko. Och det beundrar jag!

Kaffekokarkokboken – Den här bloggen har seglat upp som en verklig favvis på sista tiden. Helt sanslösa grejer och allt är tillagat med lite… ska jag kalla det alternativa? udda? Nej, KREATIVA är ordet!… metoder. Man bara måste älska det här. Det är humor när den är som allra allvarligast, ungefär som EBM-musiken… Dessutom har bloggen fått mig att bli sugen på att ta upp ballongfigurerna och jongleringen igen!

Mattalibanen – En till blogg med ekologiskt tänk. Ja, men jag älskar det. Det här är bloggen som fick mig att upptäcka att det faktiskt finns BRA matbloggar, och som gav mig massor inspo till att börja blogga själv. En blogg som sätter avtryck o stannar kvar i minnet.

Pyttes – Inte den mest uppdaterade bloggen, men när nåt dyker upp från Pytte bara jag kastar mig över länken. Jag kan egentligen inte sätta fingret på exakt vad det är, men det här är en blogg jag tycker massor om. Det är lite laid back men samtidigt ambitiös, jordnära men ändå högtflygande. Den är bara så bra!

Skapligt enkelt, matteupplaganSkapligt enkelt är en härlig pysselblogg, men dess matteversion är fantastisk! Trollfamiljen är förtjusta i matte, hela gänget, och här finns matematiktips som funkar för alla. Det är kanske tur att trollmor tappat bort lappen med lilltrollets lärares mailadress, för den stackarn skulle bli överöst med länkar härifrån. Det finns ju så mycket kul man kan göra med matten!

Sockersött – Det här är en ganska ny blogg som drivs av trollmors bästa jobbarkompis. Fast hon ska snart byta arbetsplats, synd om trollmor. Fast bra för trollfar som får ny kollega. Och då blir det han som får beställa alla tårtdekorationer. Suveränt när man är hopplös på att modellera själv, man ber nån som kan det där!

Ett svar »

  1. Tusen tack för bloggkärleken! Jag blev alldeles rörd av dina fina ord. Kärleken är besvarad<3

    Svara

Kommentera

