RSS Flöde

Mer bloglove…

Jag satt o läste i genom vad jag skrev i mitt blogg-love-inlägg. Blev alldeles förskräckt, jag har ju missat att ha med några av mina stora favvisar! Jag kan bara förklara det med att jag tog tid på mig att skriva inlägget. Hade öppnat alla favoriterna i flikar och på nåt vis måste jag ha stängt ner just de här. Förlåt! Så en extra dos bloggkärlek kommer här:

Casa Annika – En kollega från tiden på den lilla lokaltidningen. Hon har flyttat till Sevilla och sin spanjor. Inte en matblogg, men massor kul anekdoter. Annikas katt verkar vara en spansk upplaga av vårt Pip-troll…

Hovkonditorn – En finlandssvensk tjej som bodde i Singapore när jag började följa henne och nu bor i Amsterdam. Massa skojsiga och kreativa recept. Funkar om inte annat som ett suveränt lexikon när man undrar vad nån ingrediens heter på engelska!

Matsafari – En lite cynisk och mycket humoristisk blogg med bra recept. Och en skön syn på världen. Och med en katt. Just den där kombon av katt och mat går hem väldigt väl hos mig…

Mias kreativa sida – Bästaste bästa muffins-Mia och massor härliga bilder på skogsdjuren runt stugan. En av hela familjens närmaste vänner. Uppdaterar inte bloggen så ofta, men när det sker är det kvalitet.

Mårtenssons kök – Ja, hur kunde jag missa att skriva om mina favoritskåningar? Det har kommit mycket inspiration från Ystad under det här året. Kalljäst bröd, egen korv, annorlunda varianter av vanliga rätter. En småmysig och lite pratsam blogg som jag verkligen gillar.

Sofia bakar – Ännu en kompis i cyberköken som jag inte träffat men ändå känns som jag känner väl. Eftersom vi bor hyfsat nära varandra hoppas jag vi ska kunna få till en dejt framöver iallafall. Härlig blogg med mycket positivism och glad energi. Och Hello Kitty! Nu när Stortrollet börjar växa från den där kissen, och huset inte längre är fyllt av kittysar är det faktiskt kul att se Sofia hänger fast.

Sådär, rätt ska vara rätt!Blog-Love-Länka-Vidare-560x315

 

»

  1. Ny tävling hos Den Rockande Kocken – Vinn choklad för 3500:- till Halloween-festen

    http://blog.godaremat.se/template_permalink.asp?id=2067

    Have a rocking great day…

    Svara
  2. Tack snälla fina du! Vad glad du gör mig. Och det är med glädje jag besöker din blogg :) Kram!

    Svara
  3. Men alltså, vad skådar våra ögon?! Så fint du skriver om oss, vi blir ju rent rörda och så otroligt glada för dina fina ord om oss. Så kul att vi kan vara till inspiration, detta sporrar oss verkligen. Och inte för att tala om att vi växte lite, och det kan vi verkligen behöva båda två (iaf på längden:))
    Vi har inte tillhört de flitigaste kommentatorerna någonstans den senaste tiden och det har sina förklaringar, men vi kikar in då och då och läser ikapp så tro inte vi har glömt bort er här.

    Kramar från skåningarna!

    Svara
    • Ingen fara med komentarerna, jag är inte heller så flitig med kommenterandet för det mesta. Jag läser mycket men kommenterar bara när (om) jag har nåt att tillföra. Är inte så mycket för ”+1”-kommentarer. :)

      Svara
  4. TACK SNÄLLA VAD DU ÄR GULLIG: Jaaaa träffas gärna v. 44 vore toppen hur ser det ut på tis eftermiddag? Jag slutar halv två! Jag jobbar på förskola i Väring! Hör av dig när det skulle passa dig!? kram Sofia

    Svara
  5. Hej, och tack! Nu vill jag se din trollkatt! (Nästan rim där.)
    Dina kakpinnar förresten är otroligt fina!

    Svara

Kommentera

