RSS Flöde

gå’rä bra eller gå’rä som vanli’t?

Äh, det går som vanli’t…

Ja, det är tyst här. Det beror dels på den allmänna sinnesstämningen – jag ORKAR inte laga mat o baka för det mesta. Men det beror även på att NÄR jag försöker mig på det går allt åt skogen. De gånger jag försöker laga nåt som ska kunna bloggas blir det katastrof. Brödet jäser inte,2014_01_15_p1010291    maten ser ut som en trafikolycka2014_02_08_p1010578 och kakorna bränns vid.2014_02_15_p1010641 Däremellan ger jag mig på nåt utan att titta åt vare sig våg, måttsats eller kamera och det blir hur bra som helst. Så dags då! Har jag inga bilder och ingen aning hur jag blandade ihop det hela är det inte mycket lönt att blogga. Funkar lixom inte med ”en bete jäst, slatten fil som var kvar i paketen, lite sirap, div mjöl efter dagens nyck o sen jäsa över natt.”

Familjen har dock utökats igen, med ytterligare ett marsvin. Bufftrollet har fått en kompis, ett litet Nougattroll. Han ser ut som en godisbit, nougat och kola.2014_02_15_p1010665 Än så länge tjöttrar de om att försöka göra upp vem som bestämmer. Eller, Nougattrollet säger att han är minst o liten men Bufftrollet envisas med att berätta att han är störst, bäst o vackrast. Om nån skulle ha missat det. Katta-strofen till Pip-troll hoppar omkring utanför buren och önskar hon fick vara med och leka.

»

  1. Jag har tänkt på dig och undrar vart du tagit vägen. Hoppas att orken snart kommer tillbaka. Ibland kan det kännas bättre bara våren närmar sig och solen skiner tätare. Kram

    Svara
  2. Så skönt med någon som vågar lägga upp de misslyckade kakorna på bloggen. Jag får alltid komplex av alla superfotografer som bloggar. Jag fokuserar på texten och ibland blir den inte ens bra. Men man har sina dagar. Marsvin har jag haft flera och de är gulliga när de är tysta. Jag gillar de flesta djur, även trolliga troll. Kramar i lass till dig!

    Svara
    • Tack Erika. Ja, det är lätt att tappa skrivlusten när man ser andras lyckade alster. Så trist när nåt blir bra o man inte mätt o vägt o grejat, så dax att fota då! Jag kör ju väldigt sällan efter recept när jag lagar mat eller bakar bröd.
      Kram tebax!

      Svara
  3. Orken kommer snart tillbaka =) Det är snart vår och då blir det ljusare.

    Svara
  4. Trötthet verkar höra till årstiden. Huvudsaken är väl att familjen får mat i magen, sedan får bloggläsarna ge sig till tåls tills lusten och de lyckade resultaten återvänder. Misslyckade kakor kan också vara goda, så det så!

    Svara
  5. Men man kan ju inte bara vara på topp hela tiden, huvudsaken du äter i alla fall!
    Ha det bättre,
    kramar

    Svara
    • Jodå, äter gör jag. På tok för mycket. Måste ta tag i det där, lär inte få på mig skinnstället när det är dax att ta ut hojen. Obra.
      Lyckas inte ens tappa matlusten när jag blir sjuk. Måste va världens bästa dåliga exempel!

      Svara

Kommentera

